Prema teoriji kulturnog kapitala (...) razmjerno trajni karakter obrazovnih nejednakosti proizlazi iz činjenice da je obrazovni uspjeh u osnovi (pred)određen klasnim razlikama u obiteljskoj socijalizaciji. Ove razlike u socijalizaciji imaju za posljedicu da djeca iz privilegiranih obitelji započinju i nastavljaju svoje školovanje s više relevantnih vještina i znanja; (...)
U konačnici, klasne razlike u obiteljskoj socijalizaciji korespondiraju s razlikama u prilagodbi školskom okruženju i školskom uspjehu. Ovisno o količini kulturnog kapitala s kojim raspolažu, učenici mogu više ili manje uspješno odgovoriti na nastavnička očekivanja i postavljene akademske standarde, prilagoditi im se ili o njima pregovarati s obrazovnim akterima (...).
(...) sudjelovanje učenika u aktivnostima vezanima uz umjetnost, klasičnu glazbu i književnost, "ima utjecaj na ocjene u srednjoj školi koji je je visoko značajan" (DiMaggio, 1982.: 199). (...)
Revija za socijalnu politiku, 2018.
Napomena: Podatci o izvoru polaznoga sadržaja bit će objavljeni u rješenjima ispita.
35.1. Koji je sociolog autor pojma „kulturni kapital"?
35.2. Navedite iz teksta jedan primjer kulturnoga kapitala.
35.3. Objasnite pojam kulturnoga kapitala i opišite na koji način kulturni kapital utječe na postizanje školskoga uspjeha djece iz različitih društvenih slojeva.
ŠTO ČEKAŠ?
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan* pristup dijelu lekcija za svaki predmet.