Bilo to dobro ili loše, lokalno okruženje u kojem živimo oblikuje naš život. To okruženje uključuje mjesta, ali i ljude među kojima živimo. Na mogućnosti uspjeha djece uvelike utječe način na koji njihove obitelji, lokalna zajednica i njezine javne i privatne službe reagiraju na odgoj i obrazovanje.
Baš u obitelji djeca stječu svoja prva iskustva kroz učenje. Svoje okruženje prvo vide kroz oči članova svojih obitelji, dok doživljavaju reakcije obitelji na različite vanjske situacije. To može imati pozitivne ili negativne učinke na dječji razvoj, te na njihove sklonosti i želje u budućnosti.
U područjima visoke nezaposlenosti i siromaštva u Engleskoj, škole bilježe reakcije i najmlađih učenika, od kojih jedan sedmogodišnjak izjavljuje kako 'nikad neće naći posao, jer se ni njegov tata i djed nikad nisu uspjeli zaposliti'.
Izvor: Učenje u obitelji: kako obitelj postaje katalizator promjena, 2010. Napomena: Podatci o izvoru polaznoga sadržaja bit će objavljeni u rješenjima ispita.
33.1. Kako se naziva proces neformalnoga učenja prvih iskustava djeteta opisan u drugome odlomku teksta?
33.2. Opišite prema tekstu na koji način pripadanje nižim društvenim slojevima utječe na mogućnost društvene pokretljivosti pripadnika tih slojeva. Navedite prema zadnjemu odlomku teksta oblik društvene pokretljivosti koji sedmogodišnjaku preostaje s obzirom na njegov društveni položaj.
ŠTO ČEKAŠ?
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan* pristup dijelu lekcija za svaki predmet.