34. Pozorno pročitajte novinski članak o utjecaju medija na mlade.
Prije samo dvadeset godina nismo ni čuli za internet. Mislili smo da je najuzbudljivija stvar na svijetu televizija s deset kanala. A onda su se stvari u samo nekoliko godina promijenile. Na svijet je došla generacija Z, prva generacija 21. stoljeća. Za njih je CD vintage predmet (!), prijatelje nalaze preko društvenih mreža, njihove su dječje knjige čitane preko Kindlea i iPada, a www ih prati od samog rođenja. Oni žive u svijetu „teganja" i „lajkanja", znaju kako sebe brendirati, brzo reagiraju i još brže se organiziraju. (...) (...)Svijet pred njihovim očima rapidno se mijenjao. Njihova je zemlja zadobila pridjev „tranzicijska". Preobrazili su se pejzaži, gradovi, roditeljski poslovi, ulice, navike... Najezdom šoping centara gledali su kako stare stvari lete u smeće i kupuju se nove. Računali su da će dobiti najbolje i najkreativnije poslove. Nije tako ispalo. Život na kredit u tranzicijskom okruženju, a potom gospodarska kriza, oblikovali su socijalnu nesigurnost. Tranzicijski kapitalizam ponudio je mahom privremene poslove. Stoga ne čudi da je, uza sav tehnološki boom, omiljeni poslodavac u postsocijalističkoj zemlji poput Hrvatske postala - država. www.jutranji.hr, 2015. Napomena: Podatci o izvoru polaznoga sadržaja bit će objavljeni u rješenjima ispita.
34.1. Koja je vrsta kulture opisana u prvome odlomku teksta?
34.2. Navedite političku i ekonomsku društvenu promjenu opisanu u zadnjemu odlomku teksta.
34.3. Navedite i objasnite temeljni čimbenik socijalizacije generacije Z koja je globalno povezana informacijsko-komunikacijskom tehnologijom 21. stoljeća.
ŠTO ČEKAŠ?
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan* pristup dijelu lekcija za svaki predmet.