Pripreme za JESENSKI ROK dostupne odmah!

-

Sociologija - 2017./18. jesen - 33.

Pozorno pročitajte tekst i odgovorite na postavljena pitanja.
(...) Učenik šestog razreda (...) tvrdi da je u kuhinji slučajno trknuo starijeg dječaka, a ovaj ga je primio za glavu i zaprijetio (...). Na velikom odmoru izišao je van i osmaš ga je, kaže, počeo loviti. U jednom trenutku spotaknuo se i pao na pod i tada ga je, nastavlja, stariji dječak više puta udario (...). Ničega se drugog ne sjeća.
(...)
Ravnateljica škole istaknula je da je to prvi takav slučaj koji im se dogodio.
- Osjećali smo se jadno i zatečeno. Žalosno je da se to dogodilo u našoj školi, koja ima 1090 učenika, ali sretni smo što nije bilo težih posljedica. Intenzivno radimo na suzbijanju i prevenciji maloljetničkog nasilja, a sada ćemo pojačati i predavanja - rekla je (...) i dodala da je osmaš kažnjen ukorom, a da o eventualnoj kazni za učenika šestog razreda još nisu raspravljali jer još nije bio u školi nakon incidenta. Policija je priopćila da su o događaju podnijeli posebno izvješće ODO-u za mladež i obavijestili Centar za socijalnu skrb.
33.1. Kojom je vrstom društvenih sankcija sankcioniran nasilni učenik osmoga razreda u školi prema navodu u tekstu?
33.2. Kako se prema interakcionističkoj perspektivi naziva vrsta devijantnosti koja, za razliku od primjera u tekstu, prolazi nezapaženo i bez sankcija jer se najčešće radi o lakšemu kršenju norma?
33.3. Objasnite prema interakcionističkoj perspektivi moguće negativne posljedice za starijega dječaka ako bi bio odmah izbačen iz škole i proglašen devijantnim. Prepišite iz teksta jedan primjer koji se odnosi na promicanje društvene konformnosti u svrhu smanjivanja devijantnosti učenika u školi.
ŠTO ČEKAŠ?

Isprobaj potpuno besplatno!

Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.

*Besplatan pristup ne zahtijeva unos kartice.
© 2025, Gradivo.hr