Psihologija - 2014./15. ljeto - 19. - 26.

Pozorno pročitajte drugi tekst.

Igor ima sedamnaest godina i pripada skupini darovitih učenika. Aktivan je član školske izumiteljske skupine i postigao je značajne uspjehe. Vrlo lako kreira novi izum i uvijek ima više različitih rješenja. Kao priznanje za njegove rezultate županija mu je stipendirala boravak u ljetnome kampu za mlade izumitelje. Njegov sedamdesetogodišnji mentor uveseljavao ga je prepričavanjem nekih dogodovština iz vlastita života kojih se detaljno sjećao. Igoru je vrlo precizno objasnio koja svojstva mora imati dobar zmaj za letenje i kako ga treba izraditi pa ga je Igor mogao i sam izraditi.
Igor se u kampu divno proveo. Jedini mu je problem bio što je često za ručak morao jesti ribu. Već mu je nekoliko puta zapela kost u grlu i uvijek bi se prestrašio, a srce bi mu počelo brže kucati. I sada kada vidi ribu, srce mu odmah počne brže kucati.
Igor pripada skupini darovitih ljudi. Koliki je postotak takvih ljudi u populaciji?
Prepišite iz teksta rečenicu koja pokazuje Igorovu sposobnost divergentnoga mišljenja.
Što prema teoriji operantnoga uvjetovanja predstavlja županijska stipendija za ljetni kamp koju je dobio Igor?
U kojoj su vrsti dugoročnoga pamćenja u Igorova mentora pohranjeni događaji kojih se detaljno sjeća?
Koja je vrsta inteligencije s obzirom na životnu dob u Igorova mentora u opadanju?
Kojim je oblikom socijalnoga učenja Igor od mentora naučio izrađivati zmaja za letenje?
U koju fazu pamćenja Igoru prvo stižu informacije dok sluša upute mentora kako izraditi zmaja?
Objasnite ili shematski prikažite, navodeći sve potrebne elemente, kako se procesom klasičnoga uvjetovanja u Igora stvorila veza između ribe i ubrzanoga kucanja srca.
Online pripreme za maturu i instrukcije za srednju školu. Dostupno 24/7.
© 2025, Gradivo.hr