Pozorno pročitajte treći tekst.
Mama je dječaka prilikom njegova prvog posjeta moru postupno uvodila u more držeći ga za ruku. U plićaku je nagazio na ježa. Jako ga je boljelo te se prepao i želio je odmah izaći. Kasnije više nije htio niti dotaknuti more te je pokazivao veliki strah od njega. Govorio je da je more zločesto i da će ga ubosti. Kada je mama ulazila u more, dječak je negodovao jer je vjerovao kako bi se i mama trebala bojati mora i nije nikako mogao razumjeti da se ona ne boji i da uživa u plivanju. Dječak je na jednom od idućih izleta odbio ući i u jezero, a često je zaobilazio i lokve na ulici stvorene od kiše.
Koji dio velikog mozga ima ključnu ulogu u nastanku emocije straha?
Zbog kojeg obilježja mišljenja dječak ne razumije da se mama ne boji mora kao on?
U koju vrstu emocija spada strah?
Kako se u klasičnom uvjetovanju naziva pojava da se dječak, osim ulaska u more, boji i ulaska u jezero i lokve na ulici?
Na temelju primjera koji se spominje u ovom tekstu nacrtajte ili objasnite shemu klasičnog uvjetovanja sa svim potrebnim koracima i elementima iz kojih je vidljivo kako je dječak razvio strah od mora.