Psihologija - 2009./10. ljeto - 31. - 36.

Pozorno pročitajte treći tekst.
Mila je vedra, vesela i otvorena osoba. S nekolicinom vršnjaka upoznala se preko Facebooka. Žele smanjiti nasilje među mladima. Čuju se gotovo svakodnevno, a sastaju se jednom tjedno. Pokrenuli su različite akcije. Jedna od njih je da žrtve nasilja razgovaraju sa svojim vršnjacima koji su nasilnici. Osobito je dojmljiv bio razgovor s dječakom kojega je napala skupina nepoznatih mladića. Od toga događaja on ima stalne noćne more, strahove i prisilne misli. Njegovom su pričom mladi nasilnici bili potreseni. Začuđujuće je to da su mnogi nasilnici u individualnome kontaktu dragi i suosjećajni ljudi, ne mnogo različiti od svojih žrtava.
Mila vjeruje da svijet može biti bolje i pravednije mjesto ako se svi potrudimo i poštujemo moralna načela. Iako Milini roditelji smatraju da Mila ne će promijeniti svijet i da je život pun prepreka i kompromisa, podržavaju je u njezinoj akciji. Ponosni su da je izrasla u takvu djevojku. Tomu je pridonio i njihov odgoj pun ljubavi i topline, ali uz poštivanje dogovora i postavljenih pravila.
Kojoj dimenziji pet faktorskoga modela ličnosti odgovara opis Miline ličnosti (vedra, vesela i otvorena osoba)?
Koja dva bitna obilježja Milu i njezine poznanike čine grupom?
Od kojega poremećaja pati dječak koji je bio žrtva nasilja?
Kako se naziva mišljenje Milinih roditelja koje je suprotno njezinomu idealizmu?
Kako se naziva odgojeni stil Milinih roditelja?
Rabeći primjer iz teksta, mehanizmima socijalnoga utjecaja objasnite zašto se ponašanje osobe u individualnome kontaktu može bitno razlikovati od njezina ponašanja u grupi.
Online pripreme za maturu i instrukcije za srednju školu. Dostupno 24/7.
© 2025, Gradivo.hr