Pozorno pročitajte drugi tekst.
Grupi mladih stručnjaka ponuđen je stalan posao u znanstvenome kampu. Kako bi imali što bolje uvjete rada, dobili su na korištenje stan za sebe i obitelj, a za djecu je bio osiguran vrtić. Grupa je započela raditi na zajedničkome projektu, ali uskoro su se pojavile nesuglasice koje su vrlo brzo prerasle u inaćenje, ignoriranje i nerazgovaranje, a onda i u otvoreni sukob dvaju tabora. Članovi tabora A smatrali su da oni imaju puno više posla, a dobivaju puno manje novaca od članova tabora B. Smatrali su ih lijenima i nesposobnima ne uzimajući u obzir činjenicu da su članovi tabora B imali mnogo složeniji zadatak. Članovi tabora B smatrali su da voditelj projekta treba dati pismenu opomenu članovima tabora A zbog nediscipline. No, kada su se članovi tabora B sastali i razgovarali o tome, zaključili su da uz pismenu opomenu članovi tabora A trebaju biti i novčano kažnjeni. Voditelja projekta nije zanimalo mišljenje kolega, već im je samo davao zadatke i zaduženja. Kada je direktor tvrtke pozvao voditelja projekta na sastanak da izloži u kojoj je fazi projekt, on ne samo da je zakasnio, već je i zaboravio dio materijala.
Koji dio ličnosti prema psihoanalitičkoj teoriji prevladava kod članova tabora koji su u sukobu?
Navedite dva obilježja koja mlade stručnjake koji se spominju u tekstu čine grupom.
Kako se naziva vrsta socijalnoga utjecaja pri kojemu članovi jednoga tabora nakon zajedničke rasprave uz pismenu opomenu traže još oštriju kaznu poput novčane za članove drugoga tabora?
Na kojoj dimenziji ličnosti prema petfaktorskome modelu voditelj projekta zauzima nizak položaj?
U tekstu pronađite dva obilježja socijalnoga razvoja koja su tipična za zrelu dob.
Objasnite fundamentalnu atribucijsku pogrešku te prepišite iz teksta rečenicu koja se odnosi na nju i rečenicu koja se odnosi na percipiranu nepravdu.