Psihologija - 2015./16. jesen - 19. - 27.

Pozorno pročitajte drugi tekst.
Mirta ide automobilom u drugi grad na konferenciju psihologa. Čim je krenula, čuo se glasan neugodan alarm koji se ugasio nakon što je zavezala pojas. Na putu joj je pukla guma pa ju je morala zamijeniti. Mirta nikad dotad nije mijenjala gumu iako je u nekoliko navrata prije vidjela kako se to radi. Kada je stigla u grad, brzo je našla put do odredišta jer je studirala u tom gradu. Na konferenciji je srela Anitu, kolegicu s kojom je studirala. Uz kavu su se prisjetile događaja iz studentskih dana i razmijenile su informacije o istraživanjima koja trenutačno provode. Mirta istražuje kako učenje sviranja instrumenta utječe na kapacitet radnoga pamćenja. Anitin tim razrađuje novi test inteligencije kojim žele utvrditi postoje li razlike u biološkoj inteligenciji između različitih skupina. Čeka ih još veliki posao provjere metrijskih karakteristika testa.  
Što prema teoriji operantnoga uvjetovanja predstavlja gašenje glasnoga neugodnog alarma nakon zavezivanja pojasa?
Kako se u kognitivnim teorijama učenja naziva učenje kada Mirta ne pokazuje znanje promjene gume odmah nakon što vidjela kako se to radi, već se tim znanjem koristi u trenutku kada joj pukne guma?
Prepišite rečenicu iz teksta koja opisuje da Mirta ima dobro razrađenu kognitivnu mapu.
U kojoj su vrsti Mirtina i Anitina dugoročnoga pamćenja pohranjena sjećanja iz studentskih dana?
Mirta istražuje kako učenje sviranja instrumenta utječe na kapacitet radnoga pamćenja.
Što je u tome istraživanju nezavisna varijabla?
Koliki je uobičajeni kapacitet kratkoročnoga pamćenja?
Kojom se granom psihologije bavi Anita?
Koju vrstu inteligencije ispituje test koji razrađuje Anitin tim?
Navedite i opišite tri metrijske karakteristike koje test inteligencije Anitina tima mora zadovoljiti.
Online pripreme za maturu i instrukcije za srednju školu. Dostupno 24/7.
© 2025, Gradivo.hr