Na Jelenu je u djetinjstvu tijekom igre skočio pas i srušio je na tlo, što je u njoj izazvalo strah. Toga se sjeća do najsitnijih detalja. I danas se boji svih pasa, smatra ih opasnima i obično prelazi na drugu stranu ulice kada ih vidi. No unatoč svojemu negativnom stavu prema psima, Jelena je pristala brinuti se o Reksu, psiću svoje prijateljice koja je bila na putu. Čitala je istraživanja o sposobnostima učenja u različitih životinjskih vrsta. Neka načela učenja primijenila je i u radu s Reksom. Naučila ga je da joj vraća bačenu loptu tako što mu je prvo davala keks kada bi potrčao za loptom, zatim kada bi se s loptom vratio do nje, a na kraju bi mu davala keks samo kada bi joj loptu donio u ruke.
Što prema teoriji klasičnoga uvjetovanja predstavlja skok psa na Jelenu?
Kako se prema teoriji klasičnoga uvjetovanja naziva pojava da se Jelena boji svih pasa, a ne samo onoga koji ju je srušio?
U kojoj je specifičnoj vrsti dugoročnoga pamćenja Jeleni pohranjeno sjećanje na neugodno iskustvo sa psom?
Kojom je vrstom operantnoga uvjetovanja Jelena naučila psa da joj donese loptu u ruke?
Koja se grana psihologije bavi istraživanjima o kojima je čitala Jelena?
Prepišite dio teksta koji opisuje pojavu kognitivne disonance.
Navedite tri komponente stava i svaku komponentu potkrijepite primjerom iz treće rečenice u tekstu kojom je opisan Jelenin stav prema psima.
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.