Zbog velikoga broja obveza Ana je već dulje vrijeme pod stresom. Na kraju prvoga razreda škole pisala je ispit iz Povijesti o antici. Željela je dobiti što bolju ocjenu jer su joj roditelji obećali ulaznicu za koncert ako ostvari odličan uspjeh. Osjećala je strah dok je nastavnik dijelio ispite, iako je ona uglavnom vedroga raspoloženja. Srce joj je snažno lupalo i ubrzano je disala. Pokušala se smiriti razmišljajući o koncertu na koji će ići. Kada je već bila pri kraju ispita, osjetila je lupkanje po leđima. Marko koji je sjedio iza nje tražio je da mu pomogne. Ana mu je iskreno željela pomoći, ali se bojala da će joj nastavnik oduzeti ispit.
Znakovi stresa u Ane traju dulje vrijeme. Kako se naziva takav stres?
Koju komponentu Anine emocionalne reakcije čini lupanje srca i ubrzano disanje?
Navedite dvije razlike između emocija i raspoloženja.
Kojom se strategijom suočavanja sa stresom tijekom rješavanja ispita koristi Ana?
Kojom će se vrstom neurona prenijeti poruka iz Anine kože do kore velikoga mozga kada je Marko dodirne?
U kojim će područjima Anine mozgovne kore nastati osjet dodira?
Navedite još dva osjeta osim dodira koje Ana može osjetiti preko svoje kože.
Kojom je vrstom motivacije potaknuta Anina želja da dobije što bolju ocjenu iz ispita?
Koji konflikt doživljava Ana kada odlučuje hoće li pomoći Marku?
Navedite tri metode ispitivanja pamćenja i navedite primjer kako se svakom od tih metoda može ispitati Anino pamćenje gradiva iz Povijesti o antici.
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.