Pozorno pročitajte prvi tekst.
Grupa studenata Psihologije morala je proučiti nekoliko psihologijskih istraživanja različitih problema. Zanimljiva su im bila istraživanja o povezanosti psihičkih procesa i ponašanja s procesima u živčanome sustavu. Različitim tehnikama mjerenja aktivnosti mozga ustanovljene su razlike u aktivnosti mozgovnih polutki tijekom rješavanja zadataka, primjerice, aritmetičkih problema ili prepoznavanja emocionalnih izraza.
Novost im je bila da među ljudima postoje razlike u brzini kojom njihov mozak obrađuje informacije. Psiholozi su brzinu obradbe informacija uspoređivali i s rezultatima koje su ispitanici postigli na drugim testovima.
Saznali su i da se podraživanjem jednoga dijela mozga može izazvati reakcija straha i bijesa bez prisutnosti vanjskoga podražaja.
Istraživanja osjetilnih sustava informirala su studente o nastanku najjednostavnijih psihičkih procesa koji se automatski slažu u složenije strukturirane cjeline. Osobito su im bila zanimljiva istraživanja o razlikama u funkcioniranju ljudskih osjetila.
Kako se naziva jedan od mogućih odgovora na problem koji se može ispitati istraživanjem?
Kako se naziva tehnika za neposredno mjerenje aktivnosti mozga?
Kojom se metodom može ustanoviti stupanj povezanosti između brzine obradbe informacija i rezultata koje su isti ispitanici postizali na drugim testovima?
Koji je dio velikoga mozga odgovoran za nastanak straha i bijesa?
Kako se nazivaju cjeloviti doživljaji koji nastaju automatskim povezivanjem osjeta?
Preko kojega osjetila zdrav čovjek prima najviše informacija?
Navedite tri obilježja znanstvenoga pristupa u psihologiji.