Pripreme za JESENSKI ROK dostupne odmah!

-

Hrvatski - 2024./25. probna - 6.

Ljubica Uvodić-Vranić, Propagandne poruke bombardiraju nas svakodnevno

Ne samo da se ljudi hvataju na ovaj prozirni lijepak, nego mu se i rijetko suprotstavljaju. Neki se naljute i ogorčeno odgovore te tako potvrde svoju elektroničku adresu do koje je našem „meceni" možda i stalo. Mogli biste mi reći: „Pa što ste se toga uhvatili?! Te elektroničke poruke zbilja rijetko dolaze, svega jednom tjedno." U pravu ste - rijetko dolaze. No svaki put uzmu nam poneku minutu, pa kad to pomnožimo s 52 tjedna, ispadne da izgubimo sat vremena godišnje. To, naravno, nije sve. Ima onih predivnih, odličnih elektroničkih poruka koje dobivamo nekoliko puta dnevno. Većinu se zaista isplati otvoriti! Međutim, dan ima samo 24 sata. Ako ste zaposleni ili prezaposleni, te su poruke velika napast. Željeli biste ih otvoriti, a znate da morate nešto napraviti.
Oni nisu samo šarmantni kradljivci vremena. Uz e-poruku često dobijete pedeset, pa i više adresa. Osoba koje je poslala e-poruku ne briše adrese, nego ih prosljeđuje dalje. Mislim da „mecene" koje vas besplatno zabavljaju prekrasnim pejzažima i umjetničkim slikama, divnim cvijećem, svjetskim čudima to baš i žele. Stotine tisuća adresa kruže uokolo i oni ih zatim ustupaju, ali više ne besplatno, nego ih prodaju. Tako i vi i svi čija se adresa našla uz tu divnu powerpoint-prezentaciju poslije nekog vremena dobivate nove reklame. (...)

Reklamne poruke ne samo da su nam za petama na svakom kiosku, nego nas prate i kad idemo na putovanje. Ogromni džamboplakati ne mogu ostati nezamijećeni. Novine su pune reklama s fotografijama lijepih i sretnih ljudi kakvi ćemo i mi postati - čim kupimo te proizvode.
S fotografija na naslovnicama žutog i manje žutog tiska, s portala, izloga, kioska gledaju nas poznate osobe i pozivaju nas da im se divimo. One su sve tako lijepe, njihov je ten savršen, mlade su jer im se već desetke godina sve fotografije uljepšavaju fotošopom. Novine prodaju njihovu mladost i ljepotu s još ponekom manje važnom informacijom o onome što one rade ili, još važnije, gdje su bile i s kim su viđene, što planiraju s prošlim, trenutnim i budućim vezama, u koga su zaljubljene, s kim imaju dijete ili od koga se baš ovih dana razvode.
Sve te važne vijesti prodaju novine, kao što ih prodaju i reklame na portalima i u sklopu televizijskih emisija pa se ukratko može reći sljedeće: novine prodaju poznate, a poznati prodaju novine. (...)

Gledajući tu mladost i ljepotu, mnogi se ljudi osjećaju zanemarenima i nesposobnima da ikad sebi priušte dio toga glamura koji prati poznate. U toj neravnopravnoj usporedbi osobe zaboravljaju na prave vrijednosti i osjećaju se loše zbog svojeg vanjskog izgleda. Osobe koje se osjećaju loše ne izgledaju tako dobro kao što bi izgledale da je na njihovim licima samouvjereni osmijeh izazvan unutarnjim vrijednostima. Umjesto pretjerane brige za vanjski izgled treba osvijestiti svoje ljudske vrijednosti na kojima možemo raditi i bez skupih injekcija koje pomlađuju. Briga o vanjskom izgledu koji se nameće medijskim putem ne ostavlja dovoljno vremena ni prostora za druge aktivnosti koje bi stavile u fokus vrijednosti koje se nalaze ispod ove naše ambalaže, (...).
Najgore od svega je to što su te slike koje gledamo u velikoj mjeri lažne. Čuvena Claudia S.1 jednom je rekla: „I ja bih voljela izgledati kao Claudia S.!"


1 Claudia S. - Claudia Schiffer, njemački supermodel i glumica koja je vrhunac svoje popularnosti dosegla devedestih godina 20. stoljeća

Koja je namjena polaznoga teksta?

Bodovi: 1

Koji se od sljedećih izraza iz polaznoga teksta ne odnosi na promidžbene poruke?

Bodovi: 1

U kojemu je od sljedećih primjera iz polaznoga teksta prisutna ironija?

Bodovi: 1

Na koji se pojam u polaznome tekstu odnosi riječ ambalaža?

Bodovi: 1

Koji od sljedećih dijelova polaznoga teksta sažima temeljnu autoričinu poruku čitateljima?

Bodovi: 1
ŠTO ČEKAŠ?

Isprobaj potpuno besplatno!

Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.

*Besplatan pristup ne zahtijeva unos kartice.
© 2025, Gradivo.hr