Kuglica je ovješena o tanku nerastezljivu nit čiju duljinu učenici pokusom trebaju odrediti.
35.1. Navedeni su skupovi pribora koji su učenicima na raspolaganju za izvođenje pokusa. 1. nit, kuglica, stativ, vaga 2. nit, kuglica, stativ, dinamometar 3. nit, dvije kuglice različitih masa, stativ, vaga 4. nit, kuglica, stativ, štoperica Na crtu napišite redni broj skupa pribora koji je učenicima minimalno potreban kako bi odredili nepoznatu duljinu niti.
35.2. Četiri kuglice uz pomoć niti različitih duljina ovješene su kao što je prikazano na slici. Titranje pojedine kuglice prenosi se na preostale kuglice preko niti kojom su spojene. Učenik izvuče samo kuglicu K iz ravnotežnoga položaja okomito na ravninu gledanja i pusti je da se njiše.
Navedena su moguća opažanja učenika o titranju kuglica. 1. Kuglica 1 će zatitrati, a kuglice 2 i 3 neće uopće zatitrati. 2. Kuglica 1 zatitrat će najvećom amplitudom, a kuglice 2 i 3 manjom. 3. Kuglica 2 zatitrat će najvećom amplitudom, a kuglice 1 i 3 manjom. 4. Kuglica 3 zatitrat će najvećom amplitudom, a kuglice 1 i 2 manjom. Na crtu napišite redni broj iskaza koji točno opisuje što će se od navedenoga dogoditi.
35.3. Kuglica mase 15 g ovješena je o tanku nerastezljivu nit neke duljine i harmonijski titra tako da joj maksimalna brzina iznosi \(12 \mathrm{~cm} / \mathrm{s}\). Kolika je ukupna energija njihala?
ŠTO ČEKAŠ?
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan* pristup dijelu lekcija za svaki predmet.